NA NASTAVKU 3. REDOVE SJEDNICE USVOJENA REVIDIRANA STRATEGIJA RAZVOJA GRADA GORAŽDA (2024. – 2027.)

Treća redovna sjednica Gradskog vijeća Grada Goražde započeta je 24.03.2025., a pred vijećnicima se našao obiman dnevni red od 34 tačke.

Na nastavku treće redovne sjednice, održanom 04.04.2025., Gradsko vijeće usvojilo je Prijedlog Odluke o usvajanju Revidirane i usklađene strategije razvoja Grada Goražda za period 2024. – 2027. godina.

Strategija razvoja sadrži situacionu analizu sa pregledom geografskog položaja i karakteristika, stanja i kretanja u lokalnoj ekonomiji, društvenog razvoja, javne infrastrukture i javnih usluga, stanja okoliša.

Vizija „GORAŽDE – Uređen grad, poduzetnih i zadovoljnih ljudi“ definira tri strateška cilja i to: 1. Razvijen ekonomski sektor, 2. Unaprijeđene javne usluge, infrastruktura i društveni sadržaji i 3. Unaprijeđena uređenost grada. Za realizaciju strateških ciljeva, određeno je i 12 ključnih strateških projektata, indikativni finansijski okvir i okvir za provođenje i praćenje sa detaljnim pregledom mjera.

Ključni strateški projekti su:

  1. Uspostavljanje i izgradnja nove poslovno-poduzetničke zone (okvirna vrijednost projekta je 1 mil. KM);
  2. Projekat unapređenja saobraćaja u mirovanju sa sistemom naplate (okvirna vrijednost projekta je 500.000 KM);
  3. Osnaživanje J.K.P. „6. Mart“ (okvirna vrijednost projekta je 1,45 mil. KM);
  4. Razvoj vodosnadbjevanja povećanjem kapaciteta u sistemu i poboljšanje kvalitete sekundarne mreže (okvirna vrijednost projekta je 2 mil. KM);
  5. Izgradnja i puštanje u upotrebu kasete sanitarne deponije – faza I (okvirna vrijednost projekta je 2,5 mil. KM);
  6. Urbanistički plan užeg gradskog područja (okvirna vrijednost projekta je 120.000 KM);
  7. Digitalizacija javne uprave (okvirna vrijednost projekta je 200.000 KM);
  8. „Internacionalni festival prijateljstva“ (okvirna vrijednost projekta je 600.000 KM);
  9. „ Goražde – uređen grad- 3 x“ (okvirna vrijednost projekta je 3 mil. KM);
  10. „Goražde grad sporta – Grad rukometa“ ( okvirna vrijednost projekta je 1,5 mil. KM);
  11. „Goražde grad heroj“ (okvirna vrijednost projekta je 200.000 KM);
  12. „Dani porodice“ (okvirna vrijednost projekta je 100.000 KM).

Na sjednici je usvojen Prijedlog Odluke o donošenju Programa razvoja zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u Gradu Goražde za period 2025. – 2029. godina te Izvještaj  o realizaciji programa za period 2020. – 2024. godina. Ukupna vrijednost programa za period 2025. – 2029. godina iznosi 2.212.500 KM.

Vijećnici su usvojili Prijedlog Odluke o izmjeni Odluke o utvrđivanju platnih razreda i koeficijenata za plaću, dodataka na plaću i naknade plaće izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih funkcija i savjetnika, državnih službenika i namještenika Grada Goražda. Izmjenama je brisana pozicija savjetnika gradonačelnika i došlo je do manjeg povećanja koeficijenata za dva platna razreda. Usvojen je i Prijedlog Odluke o naknadama za rad u organima javnog komunalnog preduzeća, javnog preduzeća, javnih ustanova i zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad Goražde kojom su utvrđeni najviši iznosi i način isplate mjesečne neto naknade za rad u ovim organima. Mjesečne naknade mogu se isplatiti za mjesec u kojem je održana najmanje jedna sjednica organa iz sredstava preduzeća i ustanova.

Potom su vijećnici usvojili Prijedlog Odluke o organizaciji i realizaciji Internacionalne kulturne manifestacije „Festival prijateljstva“. Odlukom se organizacija i realizacija ove manifestacije povjeravaju J.U. „Centar za kulturu“. Gradonačelnik formira organizacioni odbor manifestacije, sastavljen od predstavnika Centra za kulturu, javnih ustanova i preduzeća čiji je osnovač grad, kao i drugih istaknutih kulturnih i javnih radnika i predstavnika privrednih subjekata. Organizacioni odbor ima ovlaštenje da osnuje pododbore za specifične aktivnosti festivala i angažuje saradnike ili organizacije izvan ustanova grada. Finansijska sredstva za realizaciju Festivala obezbjeđuju se iz budžeta grada, kao i donatorskih i sponzorskih izvora.Odlukom je određeno da članovi organizacionog odbora i pododbora manifestacije nemaju pravo na novčanu naknadu za svoj rad i da se njihovo učešće smatra volonterskim doprinosom zajednici i unapređenju kulturnog, sportskog i zabavnog života grada.

U nastavku sjednice usvojen je Prijedlog Odluke o davanju na korištenje poslovne zgrade Javnoj ustanovi E.R.C. „Buđenje“. Usvojene su i dvije odluke o produženju ugovora o zakupu poslovnih prostorija, Udruženju paraplegičara i oboljelih od dječije paralize i distrofije BPK-a Goražde, i  Javnoj ustanovi Dom zdravlja „Dr. Isak Samokovlija“ Goražde, zatim Prijedlog Odluke o davanju u zakup poslovnih prostorija Socijaldemokratskoj partiji BiH, Prijedlog Odluke o prodaji nekretnine neposrednom pogodbom radi oblikovanja građevinske čestice i dvije odluke o gubitku statusa javnog dobra u općoj upotrebi po zahtjevima građana. Vijećici su usvojili i dvije odluke o upisu zabrane otuđenja i opterećenja na period od 30 godina na nekretninama u ulici Salih-bega Kuljuha, Rasadniku i Splavištu izgrađenim u sklopu projekta CEB II (Zatvaranje kolektivnih centara i alternativnih smještaja pružanjem javnih stambenih rješenja). Usvojen i Prijedlog Odluke o davanju saglasnosti gradonačelniku da ustupi na korištenje teretno vozilo Planinarskom klubu „Goražde – Maglić“.

Nacrt Odluke o utvrđivanju kriterija za sufinansiranje troškova prevoza sportskim klubovima u ligaškom sistemu takmičenja vijećnici su uputili u javnu raspravu.

Na sjednici je razrješena članica Upravnog odbora Doma zdravlja „Dr. Isak Samokovlija“ Goražde nakon što je podnijela ostavku na tu funkciju, a donijeto je i Rješenje o imenovanju Komisije za izbor predsjednika i članova reguliranih tijela Grada Goražde.

Usvojen je Izvještaj o radu Zdravstvenog savjeta Grada Goražda za 2024. godinu a potom i programi rada J.U. Centar za kulturu Goražde i J.U. E.R.C. „Buđenje“ za 2025. godinu.

Na kraju sjednice, vijećnici su primili k znanju Informaciju o stanju deponije otpada „Šišeta“ i Informaciju u vezi sa početkom odlaganja otpada na deponiju „Trešnjica“.